Cees van Britsum overleden

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 20-06-2020

19 juni 2020 is ons Lid van Verdienste en oud-trainer Cees van Britsum op 90 jarige leeftijd overleden.

Cees is in 1957 ingeschreven bij onze scheidsrechtersvereniging, toen nog COVS groep Leiden en omstreken. Hij is bijna 63 jaar lid geweest. Jarenlang was hij bestuurslid en meer dan 25 jaar is hij trainer geweest en daarvan zullen onze niet meer zo piepjonge leden zich hem vooral herinneren.

Cees was scheidsrechter op hoog amateurniveau en gezondheid en conditie waren belangrijk voor hem. Dat bracht hij over in de trainingen die hij gaf op het terrein van LFC en later VTL.

Hij was de trainer die de duintrainingen introduceerde. In de zomerperiode en wanneer in de winter de velden niet konden worden gebruikt werd er getraind zoals nog steeds bij Wassenaar.

Ook was hij masseur en heeft hij die vaardigheid ook ingezet voor de COVS.

Voor al die inzet is hij zeer terecht benoemd tot Lid van Verdienste.

Zijn interesse voor de SVL/COVS bleef. Twaalf jaar geleden kreeg hij thuis de versierselen opgespeld die horen bij het 50-jarig lidmaatschap en bij die gelegenheid kwamen de verhalen weer naar boven. Zo ook twee jaar geleden bij het uitreiken van de plaquette die hoort bij het 60-jarig lidmaatschap. (zie foto). Hij was daar zeer verguld mee.

In Cees verliezen we een markante persoonlijkheid met een groot hart voor de scheidsrechterij.

Wij wensen de naaste familie sterkte met het verlies van Cees.
Namens het bestuur,
Ronald Vermeulen
secretaris

Cees wilde een bescheiden afscheid. De crematie zal in kleine kring plaatsvinden op donderdag 25 juni te Rhijnhof, Leiden

Wij wensen de naaste familie sterkte met het verlies van Cees.
Namens het bestuur,
Ronald Vermeulen