Jeroen Manschot bij HSV donderdag 10 januari as.

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 17-12-2018

Op donderdag 10 januari as. komt betaald voetbalscheidsrechter Jeroen Manschot naar de Haagse Scheidsrechters Vereniging om een lezing te verzorgen.  Aanvang van de lezing is 20.30 uur en plaats van handeling het clubgebouw van RAS aan de Albardastraat 15 in Den Haag.  De HSV nodigt voor deze lezing ook de clubscheidsrechters van de voetbalverenigingen in de Haagse regio van harte uit. De toegang is gratis.

Jeroen Manschot (1982) begon op 16-jarige leeftijd als scheidsrechter bij SV Houten. Wat begon als iets leuks naast het voetbal, veranderde al snel naar wekelijks meerdere wedstrijden fluiten bij de club. Na 3 jaar Talententraject amateurvoetbal en 5 jaar Talententraject Betaald Voetbal en wat tegenslagen (diverse blessures) verder, maakte Manschot zijn debuut in de Jupiler League op 31 augustus 2012 bij FC Dordrecht – SC Veendam.

Binnen 2 seizoenen wist Jeroen te promoveren van de Masterclass naar de Junior lijst. Hiermee was de stap naar de Eredivisie dichterbij gekomen en op 16 februari 2014 was dan ook het moment aangebroken dat Jeroen zijn debuut mocht maken op het hoogste niveau in Nederland. Op deze zonnige zondag stond SC Cambuur – PEC Zwolle onder zijn leiding. Inmiddels is Jeroen per 1 juli 2017 toegelaten tot hoogste groep van Nederland, de Senior lijst.

In de lezing zal Jeroen uitgebreid ingaan op zijn loopbaan als scheidsrechter en daarnaast veel vertellen over de ontwikkelingen van de videoreferee (VAR). Ook zal hij de laatste ontwikkelingen op spelregelgebied bespreken en is er een quiz om de kennis van het publiek te testen.

De Haagse Scheidsrechters Vereniging hoopt op veel belangstelling ook van  clubscheidsrechters van de verenigingen in de Haagse regio.

Laatst vernieuwd: 17-12-2018 om 19:48:52