Landelijke competitie spelregels (iedere woensdag)

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 07-04-2020

COVS Nederland zal de komende weken op covs.nl iedere woensdagavond om 20.30 uur m.b.v. Socrative zes spelregelvragen plaatsen, die tot vrijdagavond 20.30 uur gemaakt kunnen worden. Daarna zullen de vragen gesloten worden en komen de antwoorden plus uitleg op de site te staan.

Op de site van COVS Nederland www.covs.nl  zal iedere woensdag een link geplaatst worden, waarmee jullie direct in Socrative kunnen inloggen. In de bijlage treffen jullie een instructie aan hoe Socrative werkt en hoe je moet inloggen. Voor de verwerking van de antwoorden is het belangrijk dat iedereen goed inlogt.

Bij het inloggen is het belangrijk om zowel je voor- als achternaam te vermelden plus van welke COVS-vereniging je lid bent. Bij de instructie is een lijst met alle COVS-verenigingen toegevoegd, waarbij iedere vereniging een eigen drieletter code heeft gekregen. Mocht je geen COVS-lid (meer) zijn, neem dan code AAA. Voorbeelden van goed inloggen zijn dan bijvoorbeeld: LEI Piet Jansen of AAA Piet Jansen. Op deze manier kunnen de antwoorden snel per vereniging verwerkt worden. Wij verwachten dan ook dat iedere vereniging hier aan mee doet.

Voor de SV Leiden is de 3 letter code: LEI
Dus gebruik steeds bij het inloggen je voor- en achternaam op deze manier: LEI Voornaam Achternaam

Op woensdag 8 april zullen we een try-out organiseren. Bij deze try-out gebruiken we vier beeldfragmenten voor de eerste vier vragen. Deze beeldfragmenten kunnen niet in Socrative geplaatst worden. Deze beelden zullen we met u delen via de COVS-site op de plaats waar ook de link naar Socrative komt te staan. U bekijkt het beeld op uw mobiele device en u geeft daarna in Socrative antwoord op de vraag. Op woensdag 15 april starten we met ronde 1.

Bij vraag 1 t/m 4 wordt steeds gevraagd naar een (eventuele) disciplinaire straf (antwoord A, B of C) en een (eventuele) spelstraf / spelhervatting (antwoord D, E, F). Een volledig goed antwoord levert 3 punten op, een half goed antwoord 1 punt en een fout antwoord 0 punten. Bij vraag 5 staan twee stellingen. Geef voor beide stellingen aan of deze juist of onjuist is (stelling I antwoord A of B / stelling II antwoord C of D). Een volledig goed antwoord levert 3 punten op, een half goed 1 punt en een fout antwoord 0 punten. Bij vraag 6 zijn er zes antwoordmogelijkheden waarvan er drie goed en drie fout zijn. Per goed antwoord 1 punt. Je krijgt 2 punten vooraf, waardoor er in totaal per ronde 20 punten te halen zijn.

Voor vragen, opmerkingen of suggesties kunt u mailen naar: lcs@covs.nl   deze zullen dan in behandeling genomen worden.

Link naar Socrative: Ga naar Socrative

Link met uitleg Socrative:  Uitleg Socrative