Schriftelijke ALV 2019 op 13 februari

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 04-02-2021

Update van 23 januari:

Zoals eerder aangekondigd, heeft het bestuur besloten om in 2021 een schriftelijke/digitale ledenvergadering te organiseren over het verenigingsjaar 2019.
Het bestuur heeft voor deze eenvoudige vorm van ‘vergaderen’ gekozen om alle leden en donateurs in de gelegenheid te stellen om deel te nemen.
De datum van de ledenvergadering is vastgesteld op 13 februari 2021.
Op deze datum is de besluitvorming over de agendapunten afgerond.
Via het stembiljet kunt u voor 13 februari voor elk agendapunt aangeven of u het eens of oneens bent met het bijbehorende besluit.

De stukken voor de schriftelijke ledenvergadering zijn geplaatst op de website:

Omdat we vanwege de coronamaatregelen niet fysiek bij elkaar kunnen komen, vindt u bij de agenda een uitgebreide toelichting.
Daarnaast leggen we uit hoe u de verschillende jaarstukken kunt bekijken.
In een protocol hebben we ten slotte stapsgewijs het proces van de schriftelijke ledenvergadering beschreven.

Wij vragen uw aandacht voor het stembiljet, waarop de agendaonderwerpen zijn weergegeven.
Het ondertekende stembiljet geldt in dit geval tevens als aanwezigheidsverklaring

Het verzoek is het ondertekende stembiljet uiterlijk 13 februari 2021 te retourneren aan het secretariaat.

Zodra er vragen gesteld zijn, zullen deze op deze pagina getoond worden. Blijf deze pagina dus volgen.

Vragen van Peter Korst (29-1-2021):

Ik heb nog enkele vragen m.b.t. de commissie Communicatie.
- In de concept notulen van de ALV van 29 april 2019 wordt bij punt 12 de vorming van die commissie vermeld.
- In het jaarverslag over 2019 wordt deze commissie op geen enkele plaats genoemd.
- Op de agenda van de schriftelijke ALV van 13 februari 2021 is bij agendapunt 9: Benoeming commissies geen ruimte gemaakt voor een (her)benoeming van een commissie Communicatie.
Mijn vragen aan het bestuur:
* Wat was bij de vorming van de commissie Communicatie ooit de taakstelling ervan?
* Wat kan er gezegd worden de activiteiten in 2019 van de commissie?
* Is de commissie stilzwijgend opgeheven?
* Is het bestuur van mening dat er naast een secretaris en een beheerder van de website nog een commissie Communicatie gewenst is?
* Zo ja, wat wordt dan verwacht van de betrokkenheid van de (kandidaat-)commissieleden bij de vereniging?

Reactie op de vragen van Peter Korst door voorzitter Jan de Jong:

De taakstelling bij installatie was het benutten in de breedste zin van het woord van de communicatieve kansen en mogelijkheden van de website, social media en nieuwsbrief.

* Wat kan er gezegd worden de activiteiten in 2019 van de commissie?

* Is de commissie stilzwijgend opgeheven?
Deze twee vragen in één antwoord. De commissie is door het afhaken van Stefan de Groot en JP Colenbrander (aangevuld door de commissie zelf, niet officieel lid daarvan) en de ziekte van Bas Annegarn weinig actief geweest. Wel is in 2019 de procedure om wedstrijdaanstellingen op de site te vermelden verbeterd en is de nieuwsbrief opgefrist. De commissie is vanwege genoemde onderbezetting en het niet kunnen vinden van nieuwe vrijwilligers stilzwijgend opgeheven.

Ja, dat is zeker gewenst, maar niet direct noodzakelijk. Zoals al in de vraag is vermeld is er een website beheerder, wordt het facebookaccount door bestuurslid Joey Waleveld goed ingezet, worden de aanstellingen op de site uitstekend door penningmeester Leo Apperloo verwerkt en is de nieuwsbrief een gezamenlijke inspanning van vooral secretaris Ronald Vermeulen geholpen door Peter Kadiks, Joey Waleveld en anderen.

* Zo ja, wat wordt dan verwacht van de betrokkenheid van de (kandidaat-) commissieleden bij de vereniging?
Het zou natuurlijk een goede zaak zijn als bovenstaande activiteiten door en vanuit een communicatiecommissie zouden worden gedaan en/of gecoördineerd. Ook aanvulling met bijv. een actief twitter en Instagram-account zou welkom zijn. Daar zijn echter wel gemotiveerde mensen voor nodig die onze SVL verder willen helpen. En dat is de gevraagde betrokkenheid; motivatie, enthousiasme, lol in dat soort werk hebben. Deskundigheid is te leren, dat is geen basisbenodigdheid. Zelfs lid zijn is geen vereiste.

Laatst vernieuwd: 04-02-2021 om 11:00:00