What’s in a name….

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 07-10-2018

Beste COVSers. Zo begin ik nogal eens een email, toespraakje, mededelingen etc. Maar dat is dan gericht naar COVSers en daar heeft niemand een probleem mee. Da’s logisch zou Cruijff gezegd hebben.

Maar wanneer ik namens de COVS ergens ben, zoals op een receptie, bijeenkomsten, bij een afscheid, zelfs bij KNVB gebeurtenissen, noem maar op, dan moet ik uitvoerig uitleggen namens wie wat of ik daar ben. Want buiten het scheidsrechterswereldje om weten maar erg weinig mensen wat die afkorting inhoudt of waar dat voor staat. Ook niet-leden KNVB scheidsrechters en heel veel voetbalclubbestuurders weten dit niet. En bij even navragen bij een paar van onze leden bleek dat zelfs die grote moeite hadden om de COVS letters te duiden.

Erg lastig wanneer je onze club wilt promoten, wilt laten zien dat je er bent, dat er zoiets is als een scheidsrechtersvereniging, de uitstraling in de media, noem maar op.

Afgelopen vrijdagavond (5 oktober red.) nog waren Joey Waleveld en ik bij de opstart van een goed bezette cursus en ook daar wist eigenlijk niemand waar de COVS over gaat.
Hier lopen we al een hele poos tegen aan en we vinden als bestuur dat we daar wat aan moeten doen. En dan kun je beginnen om met de eigen clubnaam (veel) meer duidelijkheid te geven.

Volgend jaar bestaat de COVS Leiden en omstreken 90 jaar. En dan is het heel aardig om je te realiseren dat onze club verreweg het grootste deel van die 90 jaren "Leidsche Scheidsrechters Vereniging" heette.
Rond de festiviteiten van dit jubileum wil het bestuur de verouderde statuten op een paar plaatsen een beetje oppoetsen. En we vinden dit een prachtige gelegenheid om jullie, onze leden, te gaan voorstellen om onze naam weer te veranderen. Terug naar de herkenning.
Het voorstel is: "Scheidsrechters Vereniging Leiden en omstreken".

Om eerlijk te zijn heeft het bestuur al een voorschotje genomen op deze naam. Op een voordelige manier konden eigen verenigingsvaantjes worden gekocht om bijvoorbeeld uit te delen aan de Pupil van de Week. Die vaantjes zijn al voorzien van de nieuwe voorgestelde naam.
En om nog een keer eerlijk te zijn: Het voelt goed!

Jan de Jong

Laatst vernieuwd: 07-10-2018 om 20:11:00